tirsdag den 29. maj 2012

Tre gode danske på engelsk: The Eclectic Moniker, The Green Lives og Bodebrixen

Ja ja, jeg ved det godt, jeg har allerede skrevet om The Eclectic Moniker. Lidt. Og nu skriver jeg lidt mere, for siden sidst har jeg fået lyttet en del til deres debutalbum, og der er især ét nummer, jeg er faldet for - og som jeg vil fremhæve som den første anbefaling fra dagens tre-i-ener med sprøde og lækre sager i kategorien dansk på engelsk.


Det drejer sig om afslutningsnummeret på albummet (der heldigvis byder på flere gode sager, hør f.eks. også sangen 'Terminal'), et vidunderligt silkeblødt og sommerlet nummer, der indtil for et døgns tid siden var som skræddersyet til tiden og solen. Det hedder nemlig 'Sunshine Song' og minder dig sikkert om Spandau Ballet og er som syv minutter i en blidt vuggende hængekøje og jordbær med fløde:



The Green Lives
Og jeg har mere. The Green Lives er en kvintet fra det jyske, det netop har udgivet deres debut-EP af samme navn. Det er lovende, let og lyst med vokalharmonier og en organisk folkpop-lyd ikke milevidt fra eksempelvis Figurines, uden at der dog skal lægges alt for meget i det. De har allerede kunnet høres et stykke tid med nummeret 'No One Else', som du kan lytte til her i en akustisk version på Youtube. Jeg er dog langt mere begejstret for 'We Don't Need No Uniform', der har lidt mere tempo over sig og byder på et af de bedste og mest uafrystelige omkvæd, jeg har hørt fra et dansk band længe:



Bodebrixen
Endelig er der danske Bodebrixen, der består af Aske Bode og Andreas Brixen. Regn selv resten ud. De to gutter udgiver albummet 'Out Of Options' den 10. september, deres tredje af slagsen, og har netop sluppet første single herfra, 'Ghost', der driver af sted med en rytmisk og elektronisk elegance og et svagt pift af 80'erne:

Ghost by Bodebrixen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar